مقالات فروشگاه

زیبا سازی فضای سمعی مدارس

همانطور که می دانیم فضای شاداب و دوستداشتنی تاثیر زیادی در شکوفایی استعدادها، خلاقیت، پیشرفت تحصیلی، کارایی، پویایی و زندهدلی دانشآموزان دارد، مدرسه تمیز و با نشاط موجب باروری جسم و اندیشه کودکان و دانشآموزان میشود.

دانش آموز شاداب، پویا و پرتحرک به زندگی امیدوار است و برای رسیدن به اهداف خود سرسختانه تلاش میکند برعکس انسان افسرده و اندوهگین و بیتحرک، احساس خستگی، درماندگی و ناامیدی میکند و در برابر مشکلات، ناتوان و عاجز است و لازمه تحقق و ایجاد مدارس بانشاط، تغیر نگرش و نگاه نو و جدید اولیا و مربیان مدرسه در خصوص زیباسازی و بهسازی فضای آموزشگاه است چرا که فضای زیبا و شاداب تاثیر زیادی در پیشرفت تحصیلی و روحیه دانشآموزان و معلمان دارد.

تجربه نشان داده است که در هر جا اولیا باآگاهی و مشارکت فکری، فرهنگی و مادی خود در مدرسه مشارکت کردهاند روند پیشرفت تحصیلی و فعالیت مدارس از جایگاه بهتر و مطلوبتری برخوردار شده است.

مدیر مدبر با ایجاد فضایی سرشار از صمیمیت موجبات افزایش روحیه گروهی، اعتمادسازی و ایجاد جو عاطفی، دوستانه و شاد را فراهم میآورد.

ولی متاسفانه در اکثر مواقع اولیا و مربیان عزیز بیشتر توجه خود را معطوف به فضای بصری مدرسه می نمایند و در خیلی از موارد از فضای سمعی مدرسه غافل می شوند.

همانطور که می دانیم روح انسان علاقه شدید به نواهای زیبا دارد و این نواها در خیلی از موارد غیر از بحث روحی و روانی جنبه آموزشی نیز در بر دارد ، چرا که ثابت شده حدود 30 درصد یادگیری از طریق شنوایی می باشد.

داشتن سیستم صوتی مناسب و استاندارد از واجبات محیط های آموزشی می باشد ، ما در خیلی از مراکز آموزشی با سیستم های صوتی مواجه می شود که اغلب ، همسایه ها را اذیت می کند و برعکس در خود مجموعه درست شنیده نمی شود.

از جمله اشکالات این سیستم ها اجرای آن توسط افراد نابلد می باشد چون خیلی از ما احساس می کنیم راه اندازی سیستم صوتی در مرکز آموزشی نیاز به تخصص خاصی ندارد و این بزرگترین اشتباه ماست .

استفاده از باند های موضعی باعث شنیدن شدن مطلب با پایین ترین حجم صداست که یک کار تخصصی است (حتما برای اجرای یک سیستم صوتی خوب از کارشناسان خبره ما مشاوره رایگان بگیرید) .

داشتن سیستم صوتی مناسب از واجبات هر مرکز آموزشی می باشد ولی محتوا از آن خیلی مهمتر است شما حتما باید برای تمام اوقات دانش آموز برنامه داشته باشید و این امر نیاز به سیستمی دارد که در کوتاه ترین زمان ممکن محتوای مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد . برای این هم پیشنهاد ما استفاده از بانک صوتی هوشمند است که برای همه مناسبت های ملی و مذهبی محتوا دارد و حتی شما می توانید در ساعت های استراحت با پخش موسیقی آرام بخش از خشونت دانش آموزان در محیط آموزشی جلوگیر نمایید .

برای آشنایی با بانک صوتی هوشمند لطفا اینجا را کلیک فرمایید.

: 222 - : 1397/05/08 - : 2652
1397/05/08