اخبار هوشمندسازی

بررسی احساسات و عملکرد دانش آموزان چینی با دوربین

در این مدارس سه دوربین در بالای تخته سیاه کلاس تعبیه شده است. به کمک این فناوری و تشخیص چهره که برای دانش آموزان دبیرستانی شهر هانگژوچین استفاده میشود، می توان هر 30 ثانیه احساسات آنی دانش آموزان مانند شادی، غم، عصبانیت، ترس، تعجب و بی تفاوتی را تشخیص و به معلم گزارش داده شود.

این سیستم همچنین عملکرد دانش آموزان مانند نوشتن، خواندن، بالا بردن دست و خواب در کلاس را نیز پیش بینی میکند.

این دوربینها همچنین میزان تمرکز دانش آموزان بر روی درس را نیز مشخص میکنند. تمام اطلاعات این دوربینها به معلم تحویل داده خواهد شد و معلم با شیوه ی بهتری میتواند به دانش آموزان، آموزش دهد.

لازم به ذکر است این سیستم در غذا خوری ، کتابخانه و سالن ها و ورودی مدرسه و جلسات استفاده می شود .

معاون مدرسه گفته است که این سیستم حریم خصوصی دانش آموزان را نقض نمیکند. این فناوری تصاویر واقعی کلاس درس را ذخیره نمی کند و داده ها به جای ذخیره شدن درcloudبر روی یک سرور محلی ذخیره میشوند.

دانش آموزان می گویند که در گذشته دچار حواس پرتی یا خستگی بیشتری می شدند اما اکنون که احساس می کنندیک سیستمی مراقب رفتار آنها است، سعی می کنند تا همیشه بر روی درس متمرکز باشند.

در حالیکه که معاون مدرسه گفته است که این سیستم حریم خصوصی دانش آموزان را نقض نمی کند اما برخی به این سیستم انتقادهایی داشته اند اما معاون مدرسه ادعا دارد که این تکنولوژی نظم سیستم آموزشی را افزایش خواهد داد.

او معتقد است که این شیوه مانند یک دستیار برای معلم ها عمل می کند و روشی برای کمک به دانش آموزان خواهد بود زیرا در صورت تشخیص رفتارهای غیرطبیعی دانش آموزان، این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و راه حلی برای دانش آموز ارائه خواهد شد. اما با تمام توضیحات عده ای همچنان به این وضعیت اعتراض دارند و برخی بر این باورند که این سیستم حریم خصوصی دانش آموزان را نقض میکند.

: 228 - : 1397/05/14 - : 3046
1397/05/14